Tisztelt Partnerünk!
Ön a www.crumbtech.hu webáruház
általános szerződési feltételeit (a továbbiakban ÁSZF) olvassa.
Amennyiben igénybe veszi
valamely szolgáltatásunkat, úgy e magatartásával az ÁSZF-ben foglaltakat
elfogadja.
A jelen ÁSZF elkészítése
során a hatályos, különösen az alábbi jogszabályok rendelkezéseit vettük
alapul:
-
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi
V. tv. (a továbbiakban Ptk.)
-
Az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVIII.tv.
-
a fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. sz. Korm- rendelet.
A jelen ÁSZF-ben az
alábbiakról tájékoztatjuk Önt:
I.
A Szolgáltató személye, kapcsolattartási
és egyéb adatai
II.
A szolgáltatásainkat igénybe vevőkkel kötendő
szerződések technikai lépései, természete
III.
A megkötött szerződés alapján a
szolgáltatás igénybe vevőjét megillető jogok és terhelő kötelezettségek
IV.
Az igénybe vevőt megillető szavatossági és
jótállási jogok
V.
A Fogyasztó és Vállalkozás közötti
szerződések eltérő szabályai
I.
A Szolgáltató személye,
kapcsolattartási és egyéb adatai:
I.1. A Szolgáltató neve: Crumbs Group Kft
I.2. Székhelye: 2316 Tököl, Jókai utca 6.
I.3. Levelezési címe: 2316 Tököl, Jókai utca 6.
I.4. Elektronikus
levelezési címe: info@crumbtech.hu
I.5. A Szolgáltatót a
nyilvántartásba bejegyző bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
I.6. A Szolgáltató
cégjegyzékszáma: 3-09-127821
I.7. A Szolgáltató
adószáma: 14715257-2-13
I.8. A Szolgáltató telefonszáma:
+36209735406
I.9. A Szolgáltató
számára tárhelyet biztosító Szolgáltató neve, székhelye, elektronikus
levelezési címe:
Neve: Tárhelypark Kft.
Címe: 1122 Budapest,
Gaál József út 24
Elektronikus levelezési címe:
info@tarhelypark.hu
I.10. A Szolgáltató
székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és székhelye:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016
Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma:
(1) 488-2131
Fax száma:
(1) 488-2186
Elnök: Dr.
Baranovszky György
E-mail
cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
II.
A szolgáltatásainkat igénybe vevőkkel
kötendő szerződések technikai lépései, természete:
II.1. A szolgáltatás
igénybe vevőjének nem kell regisztrációt végeznie a szolgáltatás
igénybevételéhez.
II.2. A megrendelés
elküldése
A szolgáltatás igénybe
vevője a weboldalon kínált termékek és szolgáltatások megtekintését követően a
megvásárolni kívánt terméket, szolgáltatást kosarába helyezi.
A szolgáltatás igénybe
vevője megadja a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatait és amennyiben a
megadott adatok között személyes adatnak minősülő adatok is vannak, nyilatkozik
az adatkezelési tájékoztató megismeréséről.
A megrendelés teljesítéséhez
a szolgáltatás igénybe vevője az alábbi adatait közli a Szolgáltatóval:
-
neve
-
cégjegyzék száma / születési ideje,
-
címe / székhelye, (a város, irányítószám,
utca név, házszám, ország megjelölésével)
-
email címe
-
telefonszáma
A szolgáltatás igénybe vevője
választ a szállítási és fizetési módok közül.
A kosár az áru
szolgáltatás teljes, bruttó árát és a megrendeléshez kapcsolódó valamennyi
költséget így a szállítási költséget is tartalmazza.
A megrendelés elküldését
megelőzően a szolgáltatás igénybe vevőjének lehetősége van arra, hogy a kosár
tartalmát megtekintse és módosítsa és figyelmeztetjük arra, hogy a megrendelés
elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik.
A kosár tartalmának jóváhagyását
követően kerül elküldésre a megrendelés.
II.3. Az elküldött
megrendelést a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül
visszaigazolja.
Amennyiben e
visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül az igénybe
vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól. A
megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekinthető a szolgáltatóhoz, illetve
az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A
megrendelés visszaigazolása a Szolgáltató részéről a szolgáltatás igénybe
vevője által tett ajánlat elfogadását jelenti, amellyel a szerződés a felek
között létrejön.
A visszaigazolás a
szolgáltatás igénybe vevőjét terhelő valamennyi költséget, így a szállítási
költséget is tartalmazza.
A megrendeléseket a
Szolgáltató általában a visszaigazolást követő 5 munkanapon belül teljesíti.
Ha a teljesítésnek
akadálya van, mert például a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, a
Szolgáltató erről az igénybe vevőt haladéktalanul értesíti.
A szolgáltatás igénybe
vevője köteles a csomagot kézbesítéskor a futár jelenlétében megvizsgálni.
Amennyiben a csomagoláson, vagy a terméken sérülést észlel, úgy arról
jegyzőkönyvet kell felvenni. Sérült termék átvételére a szolgáltatás igénybe
vevője nem köteles.
III.
A megkötött szerződés alapján a
szolgáltatás igénybe vevőjét megillető jogok és terhelő kötelezettségek:
A Szolgáltató és az
igénybe vevő között a szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató az
igénybe vevő megrendelését visszaigazolja és a visszaigazolás az igénybe
vevőhöz megérkezik.
Az ily módon megkötött
szerződés elektronikus úton kötött, de nem írásba foglalt szerződésnek minősül.
A létrejött szerződés alapján az igénybe vevőnek jogosultsága keletkezik a
megrendelt szolgáltatás követelésére, és kötelezettsége keletkezik a megrendelt
szolgáltatás átvételére, míg a Szolgáltatónak jogosultsága keletkezik az
ellenszolgáltatás követelésére és kötelezettsége keletkezik a szolgáltatás
nyújtására
IV.
Az igénybe vevőt megillető szavatossági
és jótállási jogok:
IV.1. A szavatossági és
jótállási jogok érvényesítésére akkor van lehetőség, ha a megrendelt áru, vagy
szolgáltatás hibás.
Hibás a teljesítés, ha a szolgáltatás a teljesítés
időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított
minőségi követelményeknek.
IV.2. Kellékszavatossági jogok:
Kellékszavatossági igénye alapján a szolgáltatás
igénybe vevője választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést
igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése
lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény
teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés
súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott
érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja
vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a
kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés
szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira
és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn
belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
A jogosult a
hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni
A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés
időpontjától számított egy év alatt évül el.
IV.3. Jótállás:
Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy
jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást
keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint
köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség
alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem
érinti.
A jótállási igény a jótállási határidőben
érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult
felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a
felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is
érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő
elmulasztása jogvesztéssel jár.
V.
A fogyasztó és vállalkozás között kötött szerződések
eltérő szabályai:
V.1. A szolgáltatásaink fogyasztónak minősülő igénybe
vevőjére a fenti szabályokat az alábbi eltérésekkel kell alkalmazni:
Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Tájékoztatjuk, hogy a vállalkozás nem csatlakozott a
fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló
törvény szerinti magatartási kódexhez.
V.2. Elállási, felmondási jog
Ha a fogyasztói adásvételi szerződés teljesítési ideje
a szerződés megkötéséhez kapcsolódó valamennyi körülményre figyelemmel alapvető
fontosságú, vagy a fogyasztó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta a
vállalkozást annak alapvető fontosságáról, akkor a szerződést olyannak kell
tekinteni, mint amit a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor -
kellett volna teljesíteni, így attól a fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül
jogosult elállni.
Ha a fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a
szerződéstől elállni, és elállási jogát gyakorolja, a vállalkozás haladéktalanul,
de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon
belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes
összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Egyéb szerződések esetében a szerződést fogyasztóként
megkötő személyt 14 napon belül indokolás nélküli elállási, szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés esetén pedig felmondási jog illeti meg.
Az elállási, illetve felmondási határidő kezdő
időpontját az alábbiak szerint kell számítani:
A fogyasztó az elállási, illetve felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az
egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára
szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló
termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott
időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő
harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A fogyasztó határidőben teszi meg nyilatkozatát, ha az
elállási, illetve felmondási nyilatkozatot a határidő lejárta előtt elküldi.
Az elállás, illetve felmondás jogát a fogyasztó
egyértelmű nyilatkozattal, vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával
gyakorolhatja:
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy
gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek
adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett
nyilatkozat esetén)
Kelt
A Vállalkozás az elállási nyilatkozat beérkezését
haladéktalanul visszaigazolja.
Ha a fogyasztó eláll az üzlethelyiségen kívül kötött
vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon
belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék
átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek
minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének
közvetlen költségét viseli.
Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés
megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás
saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai
küldeményként nem küldhető vissza.
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak
és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból
eredő értékcsökkenésért felel.
Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően
felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést,
köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített
szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó
által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított
ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani.
Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul,
de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül
visszatérítjük a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást,
ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek
amiatt merültek fel, hogy a fogyasztó az általunk felkínált, legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés
során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából
kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás, illetve
felmondás jogát a következő esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében
a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést
a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek
ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az
elállásra, illetve felmondásra nyitva álló 14 napos határidő alatt is
lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék
tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az
átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek
tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci
ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés
megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés
esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a
fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az
átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az
előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra
irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy
szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés
esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt
kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális
adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállásra, illetve felmondásra irányuló jogát.
V.3. Az ajánlat visszavonásának
joga:
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot,
a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának
joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
V.4. Kellékszavatosság:
A fogyasztó a vállalkozás hibás teljesítése esetén a
vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a fogyasztót kellékszavatossági
igénye alapján?
A fogyasztó - választása szerint-az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek
közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás
költségére a fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy -
végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a fogyasztó kellékszavatossági
igényét?
A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő
hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb
egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét?
A fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás
nyújtotta. Ennek igazolása a számla bemutatásával történik. A teljesítéstől
számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani,
hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
V.5. Termékszavatosság:
Milyen esetben élhet a fogyasztó a termékszavatossági
jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén - választása szerint
– kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a fogyasztót termékszavatossági
igénye alapján?
Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a fogyasztó termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel
érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog
gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében
gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági
előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő
egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
V.6. Jótállás:
Amennyiben a vállalkozás a termékre jótállást vállalt,
vagy valamely jogszabály, például az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. Korm.r. rendelkezései alapján
jótállásra köteles, úgy a fogyasztót hibás teljesítés esetén a jótállásból
eredő jogok is megilletik.
A jótállás időtartama a vállalkozás által önként
vállalt jótállás esetén a jótállási nyilatkozatban szereplő határidő,
jogszabály által előírt kötelező jótállás esetén a jogszabály által
megállapított határidő, ami a tartós fogyasztási cikkek esetén egy év.
A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági
jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban
az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont
Önt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és termékszavatossági jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
V.7.Panaszkezelés, igényérvényesítés:
Panaszkezelés
Amennyiben a vállalkozás szolgáltatásával kapcsolatban
panasza van, kérjük azt írásban, fent megadott levelezési címünkön terjessze
elő. Panaszát kivizsgáljuk és arra 30 napon belül választ adnunk.
Amennyiben a válaszban foglaltakkal nem ért egyet,
azzal szemben békéltető testülethez fordulhat a jogvita bíróságon kívüli
rendezése érdekében.
A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető
testület neve és elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016
Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma:
(1) 488-2131
Fax száma:
(1) 488-2186
Elnök: Dr.
Baranovszky György
E-mail
cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Online vitarendezés:
Online adásvételi szerződéssel összefüggő, határokon
átnyúló fogyasztói jogvita amennyiben a vevő és a kereskedő
lakhelye, illetve székhelye az Unióban, Norvégiában, Izlandon vagy
Liechtensteinben van, az Európai
Bizottság által működtetett vitarendezési testület elé terjeszthető, amely az
alábbi linken elérhető:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Magyarországon a Budapesti Békéltető (BBT) testület
jogosult eljárni az online adásvételi, vagy szolgáltatási szerződésekhez
kapcsolódó jogvitákban. Honlapja az alábbi linken elérhető:
http://bekeltet.hu/hirek/online-vitarendezes/